Odpůrci cyklistické dopravy tvrdí, že „Praha není město pro kola“. Středověký charakter hlavního města ČR však spíš láká k prohlášení, že Praha není město stvořené pro automobily. Nejvýznamnější dopravní problém Prahy 8 nepředstavují naši parkující obyvatelé, ale návštěvníci města. Tito lidé potřebují zaparkovat, přesednout na metro, tramvaj, autobus, případně vlak a pokračovat do centra.
Parkování na veřejném místě není lidské právo. Je to klasický zábor veřejného prostranství a je otázka, proč třeba pouliční prodejce zeleniny musí za stánkem zabranou plochu platit nájem a řidič neplatí nic. Je třeba odmítnout naivní názory řady členů ODS, kteří mluví o „řešení“ pomocí neviditelné ruky trhu. Veřejný prostor není nekonečně velký a pokud jej parkující automobily již zaplnily, je nezbytná regulace.
Je nutné ochránit vnitřní centrum města před vjezdem aut mýtem, případně jinou regulací. Vnější centrum, do kterého spadá většina Prahy 8, by mělo být zařazeno do parkovací zóny. Pro mimopražské návštěvníky musí vzniknout již ve středních Čechách (!) na přestupních uzlech s veřejnou dopravou síť parkovacích domů, která umožní odstavit auto a dále cestovat do Prahy MHD.
Parkovací zóna pro Prahu 8 by měla být součástí celopražského projektu. Zakládání samostatných zón na území jednotlivých městských částí jen přelévá auta z jedné čtvrti do druhé. Zóna musí zvýhodnit místní obyvatele a přitom nesmí vyloučit parkování návštěv nebo řemeslníků.
Dopravní koncepci města má na magistrátu v rukou mj. bývalý starosta Prahy 8 a současný náměstek primátora pro územní plánování Josef Nosek. Zelení, jejichž mnohaletý tlak na jeho mateřskou stranu v celopražském zastupitelstvu pomohl zlomit odpor k projektu příměstské železnice – bude-li zájem – s potěšením poradí i v oblasti regulace automobilové dopravy.
...Vloženo: 04.08.2011 | Autor: Petr Vilgus | Kategorie: Politik - pro občany | Zpět