Přehled akcí

« Březen 2024 »
Po Út St Čt So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Petr Vilgus na facebooku

Petr Vilgus na Facebooku

Odkazy

Ondřej Liška

Petr Štěpánek

Zelená Praha

Prahou na kole

Cyklojízdy

Archív webu

Archív článků

Aktuální článek

Zaměstnanci dopravního podniku nesmějí pykat za chyby Béma a Šteinera

Strana zelených protestuje proti tomu, aby se špatná ekonomická situace dopravního podniku řešila snižováním platů řadových zaměstnanců. Nedostatek financí pro veřejnou dopravu má jasnou příčinu – nadměrné investice do infrastruktury pro individuální automobilovou dopravu a z toho vyplývají nedostatek financí pro dopravní podnik.


Zelení opakovaně poukazují na to, že nadměrné investice do infrastruktury pro individuální automobilovou dopravu jdou ruku v ruce s omezováním investic do veřejné dopravy. Současné problémy dopravního podniku nejsou nečekané, na jeho nebezpečné podfinancování upozorňovala Strana zelených již v listopadu 2008 při schvalování rozpočtu pro rok 2009 a opakovaně podpořila návrhy na zvýšení provozní i investiční dotace. 
„Je nejvyšší čas, aby vedení města přehodnotilo způsob, jakým rozděluje peníze do pražské dopravy. Je nepřijatelné, aby většinu rozpočtu spolkl tunel Blanka a na provoz a rozvoj veřejné dopravy peníze nebyly. Kvalitní a hustá síť veřejné dopravy tvoří jeden z nejdůležitějších pilířů fungování města,“ řekla členka dopravního výboru ZHMP a předsedkyně pražských zelených Petra Kolínská. Město, které sužuje kvůli automobilové dopravě nadměrný hluk a špinavý vzduch, potřebuje kvalitní a pro uživatele cenově výhodnou veřejnou dopravu.“ 

Za současnou situaci, kdy jde již druhým rokem téměř polovina všech peněz na dopravu v Praze do tunelu pod Stromovkou, a dotace pro dopravní podnik jsou každým rokem nižší, nese plnou odpovědnost primátor Bém a radní pro dopravu Radovan Steiner. „Pokud by si někdo měl snížit mzdu, jsou to právě radní odpovědní za finance města a dopravní politiku,“ dodala Kolínská.

„Úsporná opatření nelze dělat do nekonečna. Dopravní podnik prokazatelně snížil své náklady a dozorčí rada DP ve své zprávě za rok 2008 konstatovala, že možnosti úspor již byly vyčerpány,“ uvedl Petr Vilgus, zastupitel MČ Praha 8 a člen Rady krajské organizace SZ v Praze.

Provozní dotace je ze strany hlavního města snižována pod únosnou mez. Současně se snižováním provozních dotací a provozních nákladů dochází k navyšování objemů poskytovaných služeb (objem přepravených osob a vozových km).
Finanční problémy dopravního podniku souvisí také s vadnou koncepcí rozvoje pražského metra. Metro vedené do polí (konečná stanice metra C Letňany) nebo do míst, kde poptávka zjevně neodpovídá kapacitě metra (prodloužení metra A směrem do Motola a na letiště) s sebou nesou vysoké provozní i investiční náklady, zároveň však nepřinášejí výrazně lepší nabídku cestujícím.

Strana zelených vyzývá radu hlavního města, které je zároveň valnou hromadou Dopravního podniku HMP, aby:
1) v souladu s programovým prohlášením Rady HMP navýšilo dotaci pro veřejnou dopravu
2)  iniciovalo úpravu tarifu PID tak, aby byl jednoduchý, přehledný a řídil se principem „čím více jezdíte, tím méně platíte“ 
3)  garantovalo, že změny ve vedení tras a nasazení linek se budou realizovat teprve na základě odborné analýzy potřeb cestujících
4) předložilo výsledky externího auditu efektivity hospodaření DP k projednání zastupitelstvu hlavního města Prahy.

 

...

Vloženo: 08.11.2009 | Autor: Petr Vilgus, Petra Kolínská | Kategorie: Politik - pro novináře | Zpět


Copyright - © 2010 Petr Vilgus      Soukromá sekce

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo), jejímž autorem je Petr Vilgus, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 3.0 Česká republika

Design: [KYLI]
Aktualizováno dne: 18/01/13 13:49:52