Přehled akcí

« Duben 2024 »
Po Út St Čt So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Petr Vilgus na facebooku

Petr Vilgus na Facebooku

Odkazy

Ondřej Liška

Petr Štěpánek

Zelená Praha

Prahou na kole

Cyklojízdy

Archív webu

Archív článků

Aktuální článek

Dálniční přivaděč v Holešovičkách patří pod zem

Zastupitelé za Stranu zelených jsou dlouhodobými kritiky budování dopravních staveb, jejichž cílem je upřednostňovat automobily před veřejnou dopravou. Tunel Blanka, značná část vnitřního silničního okruhu a některé úseky vnějšího obchvatu jsou opožděnou realizací nápadů z poloviny minulého století, které vycházely z úplně jiné situace. Srovnejme intenzitu kamionové dopravy v letech 1960 a 2009, stejně by vyznělo porovnání množství osobních aut pohybujících se po městě za socialismu a dnes. 

Holešovičky patří k místům, která nejvýrazněji trpí silniční dopravou. Vnitroměstská ulice mezi prvorepublikovými vilkami byla za minulého režimu přebudovaná na dálniční přivaděč, kterým každý den projedou desetitisíce automobilů. Bohužel, ani současné vedení města problém této libeňské ulice neřeší. Za několik desítek miliard korun byl do této oblasi přiveden tunel s poetickým názvem Blanka. Tato stavba není lékem na dopravní problémy Prahy. Naopak, iluze rychlého průjezdu centra přitáhne do města další řidiče, kteří by v případě rozumných cen jízdného ve veřejné dopravě raději jeli vlakem, autobusem nebo tramvají. 

Časté je směšování problému Holešoviček se sporem o trasu vnějšího silničního obchvatu. Slýcháme argument, že pokud by se vnitroměstské jízdy autem uskutečňovaly po plánované jižní variantě vnějšího okruhu přes Dolní Chabry, Holešovičky by si vydechly. Není to pravda. Vnější (tzv. pražský) okruh má sloužit tranzitu, pro vnitroměstské cestování je určený vnitřní (tzv. městský) okruh. Holešovičky plní funkci spojky mezi vnitřním a vnějším okruhem a tak to bude i v budoucnu. Chce to však jediné – nahradit několik set metrů současného průtahu skrz Holešovičky tunelem. 

Holešovičky potřebují okamžité i dlouhodobé řešení. Okamžitým řešením je snížení rychlosti projíždějících automobilů (omezí hluk a emise) a stavba protihlukové stěny. Dlouhodobým řešením je převedení dopravy z povrchu pod zem. 

Nyní je ideální chvíle, abychom zahájili proces záchrany Holešoviček. Dodnes nevyjasněná trasa vnitřího silničního okruhu mezi mostem Barikádníků, křižovatkou U Kříže a Balabenkou společně s právě připravovaným novým územním plánem jsou nadějí, že stále je prostor pro hledání uspokojivého řešení. Většina současných magistrátních koncepcí plánuje stavbu silničního tunelu pod Bulovkou, který má propojit most Barikádníků a křižovatku U Kříže (nahradí současnou Povltavskou ulici). Je na místě reálně uvažovat o možnosti tento tunel pod zemí rozbočit do dvou směrů – jeden by vedl ke Kříži a druhý na Libereckou. Stavba vnitřního okruhu by tak posloužila i ke zklidnění dopravy v Holešovičkách.

 Protože na obou stranách sporu jsou dnes vyhloubeny hluboké zákopy, zelení rádi poslouží jako prostředníci mezi magistrátem a občanským sdružením Za naší budoucnost při hledání tolik potřebné dohody. 

...

Vloženo: 27.01.2009 | Autor: Petr Vilgus | Kategorie: Politik - pro občany | Zpět


Copyright - © 2010 Petr Vilgus      Soukromá sekce

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo), jejímž autorem je Petr Vilgus, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 3.0 Česká republika

Design: [KYLI]
Aktualizováno dne: 18/01/13 13:49:52