V minulých dnech přinesly sdělovací prostředky zprávu o projektu lanové dráhy spojující Prahu 6, 7 a 8, kterou prosazuje vedení městské části Praha 7 v čele se starostou Markem Ječménkem (ODS). Jedná se prý o nekonvenční řešení nedostatku kapacity v běžných dopravních prostředcích.
„Zelení jdou ještě dále – doporučují do pražského dopravního blázince vedle lanovky do Bohnic včlenit i první pražskou velbloudí karavanu. Ta by byla zařazena do systému pražské integrované dopravy a zejména v letních měsících by umožnila Pražanům i turistům překonat vyprahlé oblasti české metropole. Čtečku Opencard by mělo každé zvíře za levým uchem. Součástí projektu by byla výstavba sítě oáz PID (Park and drink), které by doplnily multikulturní ráz hlavního města ČR,“ žertuje Petr Vilgus, opoziční zastupitel za Stranu zelených v Praze 8.
Nyní vážně: Nelze než konstatovat, že ani tři roky po odchodu Pavla Béma z vedení magistrátu místní politiky nepřešla chuť na megalomanské a nic neřešící investice. Karavana tunelů na obecní finance jde dál – jednou se jim říká Blanka, podruhé metro do letňanských doupat sysla obecného a potřetí lanovka do Bohnic.
„Praha nutně potřebuje masivní investice do veřejné dopravy. V oblasti Prahy 6, 7 a 8 se jedná především o tramvajovou trať Podbaba–ZOO–Troja–Bohnice–Stírka, rekonstrukci Libeňského mostu a zejména o plné zapojení železnice do městské hromadné dopravy (zahuštění sítě zastávek, mj. Karlín nebo Rokytka, parkoviště Park and ride na přestupních stanicích s veřejnou dopravou za hranicemi města…).
Nesmyslný projekt vyhlídkové lanovky za slony a do Bohnic by přinesl jediné – odčerpal by z obecních rozpočtů a z rozpočtu Pražské integrované dopravy peníze na výstavbu a provoz mnohem prospěšnějších tratí,“ vysvětluje postoj SZ Petr Vilgus, stínový radní hl. m. Prahy.
...Vloženo: 17.11.2013 | Autor: Petr Vilgus | Kategorie: Politik - pro novináře | Zpět